ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ OnLine

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
Α'-Β'-Γ' ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ

ΠΟΙΟΣ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΠΤΥΧΙΟΥΧΟΣ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ;

ΠΟΙΟΣ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΠΤΥΧΙΟΥΧΟΣ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ;
ΜΑΘΗΣΗ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ

ΓΕΡΑ ΔΟΝΤΙΑ-ΧΑΡΟΥΜΕΝΑ ΠΑΙΔΙΑ

ΓΕΡΑ ΔΟΝΤΙΑ-ΧΑΡΟΥΜΕΝΑ ΠΑΙΔΙΑ
ΑΓΩΓΗ ΣΤΟΜΑΤΙΚΗΣ ΥΓΕΙΑΣ (ΥΛΙΚΟ-ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ)

Πέμπτη, 29 Μαρτίου 2012

ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΩΝ ΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΜΕΛΕΤΗ ΑΡΧΑΙΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΛΑΣΣΙΚΩΝ

 
  Στα χρόνια της Μακεδονικής δυναστείας το Βυζάντιο γνώρισε μεγάλη ανάπτυξη στα γράμματα και τις τέχνες. Ο αυτοκράτορας Μιχαήλ Γ΄ ίδρυσε το πανεπιστήμιο της Μαγναύρας. Σ’ αυτό δίδαξαν ο Λέων ο μαθηματικός, ο πατριάρχης Φώτιος, ο Ιωάννης Γραμματικός και Κωνσταντίνος-Κύριλλος.
Όλα σχεδόν τα μαθήματα γίνονταν στην ελληνική γλώσσα και στην έδρα της Φιλοσοφίας διδάσκονταν οι αρχαίοι Έλληνες συγγραφείς. Η φοίτηση όσων διακρίνονταν για την επιμέλειά τους ήταν δωρεάν. Από τους καθηγητές και τους αποφοίτους του Πανεπιστημίου το Βυζαντινό κράτος και η εκκλησία έπαιρναν τους ανώτερους υπαλλήλους τους
   Την ίδια περίοδο λειτουργούσε στην Κωνσταντινούπολη και η Πατριαρχική Σχολή. Και εκεί δίδαξαν μορφωμένοι κληρικοί και λαϊκοί. Μελέτησαν τους αρχαίους Έλληνες συγγραφείς και κατέγραψαν σε χειρόγραφα βιβλία και περγαμηνές ό,τι από την αρχαία λογοτεχνία, τη φιλοσοφία και τις επιστήμες είχε διασωθεί. Στο έργο αυτό πρωτοστατούσαν ο πατριάρχης Φώτιος, ο επίσκοπος Καισαρείας Αρέθας και ο φιλόσοφος Μιχαήλ Ψελλός.
Με την ανάπτυξη αυτή των γραμμάτων ωφελήθηκε και η τέχνη. Η μικρογραφία, η ελεφαντοτεχνία και η διακοσμητική λειτούργησαν παράλληλα προς την αγιογραφία που επανήλθε μετά την αναστήλωση των εικόνων. Για όλα αυτά, πολλοί ονομάζουν την περίοδο αυτή «χρυσή εποχή» του Βυζαντίου και άλλοι «μακεδονική αναγέννηση».


ΑΣΚΗΣΗ: Συμπληρώστε τα κενά της παραγράφου με τις λέξεις που λείπουν, πατώντας ΕΔΩ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου